Učenici 6.a razreda sudjelovali su, u sklopu obilježavanja Mjeseca borbe protiv ovisnosti i 17. Festivala prava djece, u radionicama usmjerenima na prepoznavanje digitalnih navika i osvještavanje emocija povezanih s igranjem videoigara.
Radionica je započela aktivnošću „Anketa u pokretu“, u kojoj su učenici zauzimali stav Da ili Ne o tvrdnjama vezanima uz vlastite navike igranja. Aktivnost je potaknula raspravu o situacijama koje najčešće izazivaju frustraciju, napetost ili ljutnju.
Slijedila je dramska vježba u kojoj su učenici pantomimom prikazivali tipične situacije iz igranja videoigara. Nakon izvedbi izdvojili su emocije koje su se pojavljivale i promišljali o tome kako se one odražavaju u svakodnevnom ponašanju.
Učenici su zatim pogledali kratki igrani film „Igra izvan ekrana“ te raspravljali o svojim dojmovima i ponašanju glavnog lika. U skupinama su analizirali kako se lik odnosi prema prijateljima, roditeljima i samome sebi.
U nastavku obilježavanja učenici su sudjelovali u edukativnoj igri „Potjera za izgubljenim satima“, osmišljenoj kako bi potaknula odgovornije upravljanje vremenom i prepoznavanje „kradljivaca“ koji oduzimaju slobodne minute.
Timovi su započeli s 180 minuta simboličnog slobodnog vremena, a kroz izvlačenje kartica gubili ili osvajali minute te rješavali zadatke koji donose joker za preskakanje kazni. Učenici su brzo uočili kako se vrijeme može izgubiti nizom sitnih odluka tijekom dana.
Aktivnosti su učenicima omogućile da bolje razumiju svoje digitalne navike, emocionalne reakcije pri igranju te važnost odgovornog upravljanja vremenom.
Dinka Čorak, prof.