Povodom Svjetskog dana oceana (8. lipnja), učenici su imali prilike sudjelovali u nizu aktivnosti koje su povezale znanje, emocije, kreativnost i tehnologiju – sve s jednim ciljem: podići svijest o važnosti zaštite mora i oceana.
Oceani prekrivaju više od 70 % Zemlje i proizvode većinu kisika koji udišemo. Nažalost, svakim danom sve su ugroženiji – plastikom, zagađenjem, klimatskim promjenama i neodgovornim ponašanjem čovjeka. Upravo zato, kroz nastavu prirode učenici su imali priliku učiti o ovim problemima – ali na drugačiji, aktivan i iskustven način.
Učenicima su ponuđene aktivnosti:
- pročitati ekopriču o Leonardu, morskoj kornjači koja putuje Jadranom, u kojoj učenici spoznaju stvarne prijetnje koje prijete morskim životinjama (plastične vrećice, mreže, buka);
- snimiti video poruka oceanu koristeći se digitalnim alatom Flicki u kojima izražavaju vlastitu brigu za more (poveznica https://tinyurl.com/2yzgf53l);
- riješiti digitalni kviz o onečišćenju oceana, koji je sadržavao pitanja o plastici, balastnim vodama, mikroplastici, invazivnim vrstama i koraljnim grebenima;
- riješiti kviz u kojem provjeravaju ranije usvojena znanja prirode povezana s onečišćenjem voda na Zemlji (Slika 1. QR kod za kviz)
- odigrati edukativnu računalnu igru “Ribice kodiraju ocean”, u kojoj se uče osnovama principa programiranja AI, ali i zaštiti morskog okoliša (Slika 2.QR kod za igru).
Svjetski dan oceana je pokazao da škola nije samo prostor znanja, već i mjesto odgoja za održivost, gdje učenici danas postaju informirani, a sutra odgovorni građani.
Učiteljica prirode i biologije Dinka Čorak