preskoči na sadržaj
Aktivnosti u projektu

Dragi učenici i roditelji, za ispunjavanje ankete potrebno je odvojiti do 5 minuta vremena. Molim vas da na pitanja odgovorite najiskrenije što možete.

                                                                Anketa za učenike               Anketa za roditelje

 

 

Okupljanje „media teama“

    Jedna od prvih planiranih aktivnosti našeg projekta, planirana za rujan i listopad ove godine, je i okupljanje tzv. Media teama, tj. skupine učenika koji će kritički pratiti medijske (tj. novinske) tekstove o migrantima – bilo emigrantima ili imigrantima surađujući pri tome s Gradskom knjižnicom i čitaonicom Vinkovci.

    Ova se skupina okupila 14. listopada na uvodnom predavanju i radionici koje je za njih pripremila nastavnica Mirela Klarić. Tijekom predavanja učenici su se podsjetili onoga što već znaju o medijima i proširili svoja znanja, ključni su pojmovi bili:  mediji, novine, časopisi, novinski tekstovi, novinski izvori, fotografija. Povela se i kratka rasprava o utjecaju medija na mišljenja i stavove pojedinaca,  a nakon toga učenici su počeli s praktičnim radom. Kako je svrha okupljanja ove grupe kritičko i analitičko čitanje vijesti, reportaža i drugih tekstova u novinama i časopisa s ciljem stvaranja e-knjižnice osvrta na medijske tekstove, učenicima je pojašnjen način rada koji će primjenjivati tijekom sljedećih osamnaest mjeseci. Jednu subotu u mjesecu posjetit će Gradsku knjižnicu i čitaonicu gdje će prelistavati prošlomjesečna izdanja Jutarnjeg lista, Večernjeg lista, 24 sata, Vinkovačkih novosti, Globusa i moguće još nekog časopisa koji bi se mogao baviti problematikom migracija. Ukoliko pronađu tekst koji se tiče migracija, kopirat će ga te ispuniti obrazac za analizu. Obrasci ispunjeni na hrvatskom i engleskom jeziku će, zajedno s priloženim kopijama originalnih članaka, postati dio virtualne knjižnice koja pokušava odgovoriti na pitanje kako se u medijima zemalja-partnera promatra problem kretanja stanovništva.

    Nakon što im je za svaki dio obrasca pojašnjeno što bi za njegovo ispunjavanje trebalo promatrati u tekstu, na koja si pitanja odgovoriti, učenicima su podijeljeni po jedan primjerak novina i obrasca te su pokušali samostalno ispuniti obrasce.  Ovi su prvi radovi pokazali da se naš „media team“ jako dobro snašao u ovoj aktivnosti, vjerujemo da će njihove daljnje analize biti sve bolje i bolje.  

Ukoliko želite pogledati više fotografija s predavanja i radionice – posjetite naš blog na poveznici https://eumigrations.blogspot.hr/

popratne fotografije

 

LOGO PROJEKTA

     Vođeni nastavnicom likovne kulture Katom Koricom-Božić učenici viših razreda su tijekom listopada izrađivali prijedloge za logo projekta. Učenici su naše škole već osmišljavali rješenja za logo škole  i projekta More trees? Yes, please! te im je uglavnom poznato što je logo, no za one koji ne znaju – ponovimo. „Logo je posebno konstruiranim slovima i grafičkim znakovima ispisano ime poduzeća ili proizvoda, koje služi kao zaštitni znak; logo.“ (Definicija je preuzeta s poveznice http://hjp.znanje.hr/index.php?show=search_by_id&id=e15iWRc%3D .)

Prema naputcima nastavnice likovne kulture, logo treba biti jednostavan, lako pamtljiv, lako uočljiv, sastojati se od elemenata koji se jasno povezuju s projektnom temom i ciljevima. Kada su svi radovi bili završeni, nastavnica likovne kulture ih je predstavila ostalim učiteljima u projektnom timu te je među njima odabrano 40-ak radova koji su ušli u uži izbor. Početkom studenoga projektni je tim učitelja odabrao najbolje radove među tih 40, njih 10, a među njima i pobjednički – rad Petre Elez, učenice 7.a razreda:

 Rad prikazuje kartu svijeta smještenu u srce – simbol ljubavi i riječ Migration napisanu crnim slovima koja pomalo podsjećaju na slike porušenih i spaljenih zgrada. Između srca i riječi Migration je bodljikava žica. Rad upućuje na osnovni uzrok migracija danas, ali i nudi dva moguća rješenja za taj problem - ili ljubav ili bodljikava žica, a stavljajući svijet u srce jasno pokazuje koji je njen izbor i kakav svijet želi za sebe.

    Aktivnost planirana za listopad uspješno je, dakle, provedena, a iz njenih rezultata, tj. ostalih radova, vidljiva je želja učenika da budu uključeni u projekt, njihova kreativnost te istinsko razuijevanje teme i ciljeva projekta. Zahvalni smo svim učenicima koji su radili na osmišljavanju loga, čestitamo Petri Elez i svima čiji su se radovi našli na školskim panoima. 

popratne fotografije

Mobilnost u Rumunjska

   Kao što je većini učenika (a nadamo se i roditelja) naše škole poznato – od početka ove školske godine jedna smo od škola partnera u projektu“Migration“  KA2 Erasmus+ programa kojeg u Hrvatskoj provodi Agencija za mobilnost i programe Europske unije. Kao dio projektnih aktivnosti tijekom dvije će se godine održavati sastanci u zemljama partnerima – projektni sastanci i aktivnosti učenja, podučavanja i osposobljavanja.

    Prvi je takav sastanak održan u Rumunjskoj 25.-29. studenoga 2016. godine. Na sastanak su otputovale četiri predstavnice naše škole – Mirna Katičić, Mirela Klarić, Andreja Pranjić i Slađana Raguž. Njihov je put prema Rumunjskoj započeo dva dana ranije, 23. studenoga, jer su u Rumunjsku putovale autobusima i vlakovima na relaciji Vukovar – Beograd – Temišvar – Bukurešt – Buzau gdje je bilo njihovo konačno odredište. Kako je svrha ovog putovanja bila ne samo sastati se uživo s predstavnicima partnerskih škola i dogovoriti detalje oko provođenja projekta, nego i naučiti nešto novo što bi se moglo primijeniti u nastavi – donosimo pregled njihovih aktivnosti tijekom pet dana boravka u Buzauu. Prvi su dan kroz niz aktivnosti nazvanih ledolomci malo bolje upoznale svoje kolege iz Austrije, Italije, Njemačke, Švedske, Španjolske, Turske i Rumunjske, a zatim kroz razgovor s učenicima škole Liceul de Artă „Margareta Sterian” predstavile hrvatski obrazovni sustav. Obilazeći školu koja je bila domaćin ovog sastanka, naučile su nešto više o načinu školovanja u Rumunjskoj, a navečer su sudjelovale u događaju nazvanom „Tradicijska gozba“ gdje su predstavnici svake škole izložili jedno jelo karakteristično za svoju zemlju – naše su predstavnice sa sobom ponijele masnice od oraha i maka. Središnja aktivnost drugoga dana bio je mrežni seminar o navikama čitanja i pisanja gdje su naše predstavnice sudjelovale ne samo slušajući što drugi imaju za reći, nego i objašnjavajući na koje se načine nastavnici u Hrvatskoj bore za što više učenika koji će voljeti i znati čitati i pisati. Treći je dan, tijekom slobodnog poslijepodneva,  organiziran obilazak Transilvanije i dvoraca Bram, Peles te tvrđave Rasnov. Tijekom četvrtog dana nazočile su oglednom satu engleskog jezika (koji je trajao puna dva sata), proučavale dramske metode u nastavi engleskog jezika i osmišljavale svoju idealnu zemlju tijekom treće LTT aktivnosti toga dana „Make them care“. Posljednji je dan bio nešto manje zahtijevan te je uključivao evaluaciju domaćih zadaća učenika koje su dan ranije promatrale na nastavi engleskog jezika, nastavak radionice „Make them care“ i svečanu priredbu kojom je ujedno i završio sastanak u Rumunjskoj. Naše predstavnice, nažalost, toga dana nisu mogle sudjelovati na zajedničkoj večeri svih sudionika jer su morale pohitati nazad u Hrvatsku, za povratak im je bilo potrebno nešto manje vremena – samo dvadeset i pet sati.

    Sljedeći je projektni sastanak s aktivnostima učenja, podučavanja i osposobljavanja u našoj školi, održat će se u ožujku sljedeće godine i nadamo se kako će biti barem jednako uspješan kao ovaj u Rumunjskoj. Ukoliko želite malo bolje vidjeti što možemo očekivati za četiri mjeseca u našoj školi, tj. ako vas zanima kako su izgledale opisane aktivnosti – na našem blogu možete pogledati opširniju galeriju fotografija i pročitati o ovom putovanju iz nešto drugačije perspektive. (https://eumigrations.blogspot.hr/

foto

 

Migracije bez granica - učeničke prezentacije

Tijekom studenog učenici su 6.a razreda uz pomoć i vodstvo nastavnice Ivane Velić istraživali literaturu i stvarali prezentacije o prvim seobama naroda, seobama Slavena i Hrvata te prvim seobama naroda na području Hrvatske. Nakon što pažljivo iščitate prezentacije koje se nalaze u priloženim dokumentima - provjerite svoje znanje u kvizu. 

 

Video učenika OŠ Ivana Mažuranića, "Ljudska prava migranata"

Planirana aktivnost za mjesec prosinac bila je napraviti video anketu među lokalnim stanovništvom o ljudskim pravima migranata. Učenici osmih razreda izrazili su želju provesti ovu aktivnost. Za provedbu ankete pripremila ih je nastavnica Mirela Klarić s kojom su pripremili pitanja te naučili na koji način pristupiti građanima. Naglašeno je kako su obavezni svima koji pristanu sudjelovati u anketi reći kako će se video prikazati na mrežnim stranicama škole i diseminacijskim platformama projekta. Samo snimanje nadgledao je nastavnik Marijan Lončar s kojim su proveli jedno popodne na ulicama Vinkovaca anketirajući građane koji su pristali na snimanje i objavu njihovih odgovora. Svim našim sugrađanima koji su kroz ovaj video izrazili svoja mišljenja i stavove o ljudskim pravima migranata - hvala!! 

Video možete vidjeti na školskom YouTube kanalu.

 

Intervjuiranje migranata - učenički radovi

Projektna aktivnost za siječanj bila je intervjuiranje 3-5 osoba koje su nekada bile ili sada jesu migranti. Učenici koji su odabrali uključiti se u ovu aktivnost intervjue su odrađivali na dva načina - snimanjem na diktafon i kasnijim prekucavanjem intervjua ili (za intervjuirane koji ne žive u Hrvatskoj) dopisivanjem na društvenim mrežama. Učenici osmih razreda kroz ovu su aktivnost trebali primijeniti znanja stečena o novinarskom stilu i intervjuu kao vrsti novinskih tekstova. Koliko su u tome bili uspješni - provjerite čitajući nastale intervjue. Ukoliko želite komentirati rad naših učenika, koje možete naći u priloženim dokumentima,  - možete to učiniti na našem blogu (https://eumigrations.blogspot.hr/ )

 

Radionica: Glagoljica kao ukras

    U našoj se školi više puta godišnje za učenike organiziraju različite radionice kroz koje se oni mogu okušati u nekim, do sada nepoznatim, načinima rada. Posljednja od njih bila je radionica izrade privjesaka s glagoljičnim slovom „m“.

    Radionica je osmišljena i dogovorena u suradnji s učiteljicom Slavicom Škrobo – Siladi (OŠ Dragutina Tadijanovića, Vukovar). Učiteljica Slavica vrstan je majstor u izradi različitih predmeta od crvene i bijele gline te je nesebično pristala podijeliti nešto svoga znanja s našim učenicima. Ukupno su održane tri radionice, a u njima su sudjelovali učenici 8.b razreda. Tijekom prve radionice učenici su imali priliku pripremiti glinu za oblikovanje, naučiti kako ju pravilno valjati kako bi cijela površina bila jednake debljine i oblikovati glinu u medaljone s uzorkom, zdjelice i tzv. perlice. Na ovoj su se radionici upoznali i s osnovnim alatom potrebnim za oblikovanje gline, a učiteljica Slavica otkrila im je i nekoliko trikova koji su im pomogli da planirane sadržaje za prvi dan odrade brže i kvalitetnije. Po završetku prve radionice, trebalo je ispeći napravljene oblike i pripremiti se za drugi dio – bojanje i glaziranje. Druga je radionica održana dva tjedna nakon prve i na ovoj su radionici učenici ukrašavali sve napravljeno na prethodnoj. Bojali su posebnim bojama, igrali se različitim načinima bojama, sprijateljili se sa spužvicama koje su im bile najvjerniji pomagači u ispravljanju pogrešaka. Sve obojano glazirala je učiteljica Slavica te smo ponovno uputili svoje uratke na još jedno pečenje. Posljednja je radionica onima sa spretnim prstima bila nešto manje zahtjevna nego prethodne dvije. Tijekom ove su radionice učenici učili vezati čvorove koji omogućuju promjenu veličine ogrlice na koju smo pričvrstili medaljone. Samo su najsposobniji uspjeli, a oni čiji prsti nisu htjeli slijediti upute učiteljice Slavice mogli su barem razgledavati sve što smo napravili i uživati u činjenici da su, svatko od njih, stvorili nešto jedinstveno i neponovljivo – svaki je medaljon unikat, iako slični nekim obilježjima, niti jedan nije potpuno isti jer se razlikuju bojom, načinom bojanja, debljinom utiska i sl.  

    Na fotografijama možete vidjeti kako smo i što radili, a konačni proizvod – niz lančića s privjeskom u koji je utisnuto glagoljično „m“ poklonit ćemo kolegama iz partnerskih zemalja u Erasmus+ KA2 projektu „Migrations“ . Na suradnji najiskrenije zahvaljujemo učiteljici Slavici Škrobo – Siladi koja je pristala pomoći nam u realizaciji ideje koja bez njene pomoći sasvim sigurno ne bi rezultirala ovako lijepim uratcima. Za sve vrijeme koje ste proveli s nama i trud koji ste uložili u obučavanje naših učenika – hvala, Slavice!  (fotografije u prilogu)

 

„Tjedan migracija“

Projektni tjedan u OŠ Ivana Mažuranića u Vinkovcima

    „Tjedan migracija“ još je jedna aktivnost Erasmus+ KA2 projekta „Migration“. Projektu smo posvetili jedan tjedan u ožujku (13.-17. ožujka), a naši su učenici i njihovi nastavnici kroz taj tjedan pokazali dio onoga što su u projektu do sada radili, ali i isprobali neke nove oblike rada poput debate i okruglog stola.

    Prvi je dan projektnog tjedna održana likovna radionica s temom „Različiti svjetovi“ koju su vodile učiteljice  Vesna Grgurić i Slađana Raguž, a sudjelovalo je 16 učenika 5. – 8. razreda. Drugi je dan na hodnicima škole postavljena  izložba kojom je predstavljen dosadašnji rad učenika u projektu. Izloženi su prijedlozi učenika za logo projekta; prezentacije o prvim migracijama Hrvata i prvim povijesno zabilježenim migracijama na području današnje Hrvatske; karte migracija Hrvata prema Austriji uz pojašnjenje tijeka i razloga migracija u tu zemlju; literarni radovi Pismo djetetu migrantu; likovno-literarni radove s temom božićnih čestitki  migrantima; tekstovi skupine učenika koji su posljednjih mjeseci analizirali medijske sadržaje o migrantima i knjižica naslovljenu „Once an immigrant“ u kojoj se nalaze intervjui učenika s našim sugrađanima koji su nekada ili sada iz bilo kojih razloga napustili svoj dom. Taj je dan predstavljena i brošura nazvana „Prva pomoć migrantima“ koju su izradili učenici petih razreda uz vodstvo nastavnice Mirjane Javor. U srijedu je održan okrugli stol Vijeća učenika s temom „Kako pomoći boljoj integraciji migranata?“ čiji su moderatori bili školski psiholog Robert Kovačević i nastavnica Mirela Klarić. U četvrtak je održan natjecateljski kviz za učenike šestih i sedmih razreda naslovljen „Bliski istok“ u kojem su učenici pokazali poznavanje geografije, povijesti i kulture zemalja Bliskog istoka. Kviz su pripremile nastavnice Andrea Pranjić, Ivana Velić i Mirjana Javor. Posljednji dan projektnog tjedna učenici predstavnici viših razreda debatirali su na tezu „Europa treba otvoriit granice migrantima“ i time je projektni tjedan u OŠ Ivana Mažuranića završen. Za debatiranje u Karl Popper formatu ih je pripremila nastavnica Mirela Klarić.

    Radeći na projektu, posebno u aktivnostima projektnog tjedna, učenici više uče i razmišljaju o migracijskim procesima nekada i sada te time bolje razumijevaju svijet oko sebe, dana im je mogućnost da izraze svoje osjećaje i stavove prema ovoj problematici kroz različite oblike izražavanja čime se usavršavaju u govorenju i pisanju hrvatskim jezikom, kritički čitaju i gledaju medijske sadržaje što razvija njihovu medijsku pismenost, samostalno stvaraju digitalne materijale te ih prevode na engleski jezik kada je potrebno te time praktično koriste naučeno na nastavi informatike i engleskog jezika, kroz debatiranje se uče toleranciji, vještini slušanja sugovornik i argumentiranom iznošenju stavova bez neprijateljskog odnosa prema onome koji ima različit stav. Tijek projekta, njegove aktivnosti i rezultate možete i dalje pratiti na mrežnim stranicama i projektnom blogu škole gdje se o njima redovito izvještava. (fotografije u prilogu)

 

UPO u Hrvatskoj

    Projekt „Migration“ u kojem je naša škola jedna od osam škola partnera, osim aktivnosti u školi svaki mjesec, uključuje i intenzivan rad učitelja i učenika unutar aktivnosti učenja, podučavanja i osposobljavanja koje se svakih nekoliko mjeseci održavaju u jednoj od škola.

    Naša je škola 20.-24. ožujka bila domaćin UPO aktivnosti i projektnog sastanka. Tijekom 5 dana 21 nastavnik, 3 učenika i jedna ravnateljica u našoj su školi i u našem gradu slušali predavanja i sudjelovali u radionicama i diskusijama o migracijama. Prvi su dan uz obilazak škole i predavanje o funkcionalnom razmještaju stolova i stolica obišli i Vinkovce u čemu su im pomagali učenici naše škole. Sljedeći je dan održano predavanje o psihološkom stanju migranata te druženje u PU Vukovarsko – srijemskoj gdje su se upoznali s migracijskom krizom 2015. Isti su dan i predstavili integraciju projektnih sadržaja u pojedine nastavne predmete. Srijeda je započela oglednim satom zemljopisa nakon čega je uslijedio kviz o bliskom istoku, a poslije ručka – posjet muzeju i razgledavanje muzeja uz razgovor o migracijama na području Vinkovaca. Četvrtak su naši gosti proveli u Vukovaru gdje su, nakon posjeta Memorijalnom centru vukovarske bolnice i Muzeju vučedolske kulture, bili primljeni u OŠ Dragutina Tadijanovića gdje su razmijenili iskustava s učiteljicama koje su radile s djecom iz Sirije. Petak su proveli u Crvenom križu gdje se govorilo o humanitarnim teškoćama koje se javljaju pri migracijama i u školi gdje su imali radionicu o uspješnoj komunikaciji. Navečer je održana svečana večera tijekom koje su jedni druge naučili pokoji tradicionalni ples iz svoje zemlje čime je završeno ovo druženje.

    Nadamo se kako su naši gosti zadovoljni aktivnostima koje smo za njih osmislili kao i da će iz Vinkovaca ponijeti lijepa sjećanja. Sljedećii domaćin UPO aktivnosti je škola iz Palerma (Sicilija) gdje će našu školu predstavljati nastavnica Mirna Katičić i učenice Iva Grgas, Barbara Jurić i Matea Jokić.

foto 1.dan 1.dio foto 1.dan 2.dio foto1   foto2  foto3  foto4  kviz-video

 




preskoči na navigaciju