Klik na sliku vodi vas u učionicu Pseudodabar, predviđenu za vježbu zadataka za natjecanje Dabar
JUTARNJA SMJENA 1. sat 8:00 – 8:45 DORUČAK (NIŽI RAZREDI) 2. sat 9:00 – 9:45 DORUČAK (VIŠI RAZREDI) 3. sat 10:00 – 10:45 4. sat 10:50 – 11:35 5. sat 11:40 – 12:25 6. sat 12:30 – 13:15 POSLIJEPODNEVNA SMJENA 1. sat 13:30 – 14:15 RUČAK (NIŽI RAZREDI) 2. sat 14:30 – 15:15 RUČAK (VIŠI RAZREDI) 3. sat 15:30 – 16:15 4. sat 16:20 – 17:05 5. sat 17:10 – 17:55 6. sat 18:00 – 18:45 |
Plakati učenika prošlogodišnjih sedmih razreda OŠ Ivana Mažuranića izloženi su od 3. rujna u Gradskoj knjižici i čitaonici u Vinkovcima povodom Dana pismenosti koji se obilježava 8. rujna. Izložba je dio integrirane nastave Povijesti i Hrvatskoga jezika koja je ostvarena kroz projekt Književno djelo kao povijesni izvor. Izložbu su pripremile učiteljica Povijesti Ivana Velić i Hrvatskoga jezika Ivana Šego u suradnji s knjižničarima GKVK.
Članak napisala: učiteljica Hrvatskoga jezika Ivana Šego
Integrirana nastava Povijesti i Hrvatskoga jezika
Književno djelo kao povijesni izvor
Izazovi nastave na daljinu mame učitelje na primjenu novih metoda i oblika rada. Kako bi učenicima bilo lakše i kako ne bi ponavljali sadržaje u nekim nastavnim predmetima, učiteljica Povijesti Ivana Velić i učiteljica Hrvatskoga jezika Ivana Šego ostvarile su suodnos i primijenile ga tijekom travnja i svibnja 2020. godine u sedmim razredima. Odabrale su hrvatske pisce s kraja 18., 19. i početka 20 st. Trebalo je odabrati i djela koja opisuju život ljudi toga razdoblja ili povijesne osobe. Izazov je bio veći što su učenici mogli birati prozne tekstove i pjesme. Na popisu pisaca, koje su birali, našli su se reprezentativni pisci hrvatske književnosti: Ksaver Šandor Gjalski, Marija Jurić-Zagorka, Josip Kozarac, Silvije Strahimir Kranjčević, Miroslav Krleža, Eugen Kumičić, Antun Gustav Matoš, Ivan Mažuranić, Petar Preradović, Matija Antun Reljković, August Šenoa i Dinko Šimunović. Učenici su dobili upute za izradu prezentacije o pročitanim djelima ili ulomcima u kojima su istraživali književna djela kao povijesni izvor. U uputama su bila objedinjena pitanja za Povijest i Hrvatski jezik. Važno je bilo potvrditi citatima iz djela te objašnjenjem da je radnja djela u gore navedenim razdobljima. U prezentacijama su također priložili slike i fotografije koje prate radnju. Učenicima su prezentacije bile sumativno vrjednovane za koje su, također, dobili opisnike za vrjednovanje. Učenici su uz prezentacije izrađivali i plakate kojima su trebali vizualno predstaviti djelo. Radili su u mrežnom alatu Canvi. Izazovi današnjih programskih alata ponekad mogu biti i olakšanje jer je učenicima sve dostupno putem mrežnih stranica, ali moraju znati odabrati određenu fotografiju i sažeti tekst u natuknicama kako bi što vjernije predstavili djelo. Učiteljice su odabrale plakate za izložbu u Gradskoj knjižnici i čitaonici u Vinkovcima povodom Dana pismenosti 8. rujna. Izložba je otvorena od 3. rujna i trajat će dva tjedna. Plakati će biti izloženi i u OŠ Ivana Mažuranića. Učiteljice su planirale kviz o pročitanim djelima i učeničko vrednovanje takve integrirane nastave. Učiteljice će i ubuduće ostvarivati integriranu i terensku nastavu Povijesti i Hrvatskoga jezika.