Klik na sliku vodi vas u učionicu Pseudodabar, predviđenu za vježbu zadataka za natjecanje Dabar
JUTARNJA SMJENA 1. sat 8:00 – 8:45 DORUČAK (NIŽI RAZREDI) 2. sat 9:00 – 9:45 DORUČAK (VIŠI RAZREDI) 3. sat 10:00 – 10:45 4. sat 10:50 – 11:35 5. sat 11:40 – 12:25 6. sat 12:30 – 13:15 POSLIJEPODNEVNA SMJENA 1. sat 13:30 – 14:15 RUČAK (NIŽI RAZREDI) 2. sat 14:30 – 15:15 RUČAK (VIŠI RAZREDI) 3. sat 15:30 – 16:15 4. sat 16:20 – 17:05 5. sat 17:10 – 17:55 6. sat 18:00 – 18:45 |
6. listopada obilježavamo Međunarodni dan disleksije, s ciljem razvijanja svijesti šire zajednice o problemima s kojima se suočavaju djeca i odrasle osobe s disleksijom. I naša se škola uključila u Nacionalnu kampanju za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom "I ja želim čitati!". U nastavku pogledajte što naši učenici znaju o disleksiji.
6. listopada obilježavamo Međunarodni dan disleksije, s ciljem razvijanja svijesti šire zajednice o problemima s kojima se suočavaju djeca i odrasle osobe s disleksijom.
Riječ disleksija nastala je iz grčke riječi “dys” (što znači slab, loš, neprimjeren) i riječi “lexsis” (jezik, riječ)
Disleksija je skup teškoća koje se očituju u čitanju, pisanju, orijentaciji, razumijevanju teksta, fonološkoj obradi riječi itd. Riječ je o jednom od (i najčešćem) specifičnom poremećaju učenja, a uzroci disleksije još nisu sasvim jasni. Ona nije bolest i ne liječi se, ali se prikladnom terapijom kod logopeda može znatno ublažiti. Vrlo često se pojavljuje u kombinaciji s disgrafijom (specifične teškoće pisanja) i diskalkulijom (specifične teškoće učenju matematike/aritmetike i u obavljanju matematičkih/aritmetičkih zadataka).
Disleksija se pojavljuje diljem svijeta, nije vezana za kulturu i jezik. Nije uvjetovana inteligencijom ni drugim sposobnostima, a nije ni problem ponašanja i motivacije. U jednakoj mjeri pogađa cijelu populaciju. Procjenjuje se da u Hrvatskoj 10% stanovništva pati od disleksije.
Vidljivi simptomi disleksije i disgrafije:
teškoće pri čitanju – slovkanje, nepovezivanje riječi
teškoće pri pisanju - izostavljanje slova u pisanju, zamjena slova ili slogova
teškoće u pronalaženju primjerenog značenja riječi
teškoće u razumijevanju teksta
vraćanje na već pročitani red,
zamjene grafički sličnih slova (b-d, b-p, m-n, n-u, a-e, s-z, š-ž, dobar-bodar, bebica-dedica, bili-pili, nema-mene),
zamjene fonetski sličnih slova (d-t, g-k, b-p, z-s, drži-trž, brati-prati, grije-krije),
zamjene slogova (on-no, ej-je, mi-im, do-od),
zamjene riječi – pogađanje (mračni-mačka, dobar-obad),
dodavanje slova i slogova (brada-barada, mrkva-markva, brod-borod),
ponavljanje dijelova riječi (nasmijanini, ramemena),
teškoće pri izražavanju misli u pisanom obliku
zabune u orijentaciji “ lijevo-desno” ili “ gore-dolje”
izostavljanje riječi i cijelih redaka,
teškoće u matematici, vezane uz nizove brojeva ili redoslijed matematičkih operacija
R. D. Davis u svojoj knjizi „Dar disleksije“ (2001.) opisuje sposobnosti koje imaju sve osobe s disleksijom, a to su:
Vrlo su svjesni okruženja u kojem se nalaze
Više su radoznali (više od prosjeka)
Razmišljaju u slikama
Vrlo su intuitivni i oštroumni
Razmišljaju i opažaju višedimenzionalno (koristeći sve osjete)
Misao mogu doživjeti kao stvarnost
Imaju živahnu maštu
Disleksija stvara naročito velike probleme u školovanju i učenici koji imaju disleksiju trebaju pomoć da bi prevladali teškoće i uspješno se školovali, sukladno svojim sposobnostima i željama. Kako bi osvijestili što je disleksija i kako pružiti podršku osobama s disleksijom, stručna služba škole je prigodno na tu temu uredila pano škole i razgovarala o toj temi s učenicima. Što oni o tome znaju, pogledajte u sljedećem videu:
Na taj način se i naša škola uključila u Nacionalnu kampanju za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom "I ja želim čitati!".