preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Mažuranića Vinkovci

Login
Vremenska prognoza

Školska kuhinja

Tjedni jelovnik u našoj školskoj kuhinji.

Primanja roditelja

Virtualna knjižnica

Kliknite na sliku da biste posjetili virtualnu knjižnicu.

e-Dnevnik

Dabar

Klik na sliku vodi vas u učionicu Pseudodabar, predviđenu za vježbu zadataka za natjecanje Dabar

 

   

Raspored zvonjenja

JUTARNJA SMJENA

1. sat  8:00 – 8:45

DORUČAK (NIŽI RAZREDI)

2. sat  9:00 – 9:45

DORUČAK (VIŠI RAZREDI)

3. sat  10:00 – 10:45

4. sat  10:50 – 11:35

5. sat  11:40 – 12:25

6. sat  12:30 – 13:15
 

POSLIJEPODNEVNA SMJENA

1. sat  13:30 – 14:15

RUČAK (NIŽI RAZREDI)

2. sat  14:30 – 15:15

RUČAK (VIŠI RAZREDI)

3. sat  15:30 – 16:15

4. sat  16:20 – 17:05

5. sat  17:10 – 17:55

6. sat  18:00 – 18:45

CSI.hr

Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 5. 2023.

Ukupno: 41424
Ovaj mjesec: 2336
Ovaj tjedan: 916
Danas: 1
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Međunarodni dan disleksije
Autor: Robert Kovačević, 5. 10. 2022.

6. listopada obilježavamo Međunarodni dan disleksije, s ciljem razvijanja svijesti šire zajednice o problemima s kojima se suočavaju djeca i odrasle osobe s disleksijom. I naša se škola uključila u Nacionalnu kampanju za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom "I ja želim čitati!". U nastavku pogledajte što naši učenici znaju o disleksiji.


6. listopada obilježavamo Međunarodni dan disleksije, s ciljem razvijanja svijesti šire zajednice o problemima s kojima se suočavaju djeca i odrasle osobe s disleksijom.

Riječ disleksija nastala je iz grčke riječi “dys” (što znači slab, loš, neprimjeren) i riječi “lexsis” (jezik, riječ)

Disleksija je skup teškoća koje se očituju u čitanju, pisanju, orijentaciji, razumijevanju teksta, fonološkoj obradi riječi itd. Riječ je o jednom od (i najčešćem) specifičnom poremećaju učenja, a uzroci disleksije još nisu sasvim jasni. Ona nije bolest i ne liječi se, ali se prikladnom terapijom kod logopeda može znatno ublažiti. Vrlo često se pojavljuje u kombinaciji s disgrafijom (specifične teškoće pisanja) i diskalkulijom (specifične teškoće učenju matematike/aritmetike i u obavljanju matematičkih/aritmetičkih zadataka).

Disleksija se pojavljuje diljem svijeta, nije vezana za kulturu i jezik. Nije uvjetovana inteligencijom ni drugim sposobnostima, a nije ni problem ponašanja i motivacije. U jednakoj mjeri pogađa cijelu populaciju. Procjenjuje se da u Hrvatskoj 10% stanovništva pati od disleksije.

Vidljivi simptomi disleksije i disgrafije:

teškoće pri čitanju – slovkanje, nepovezivanje riječi

teškoće pri pisanju - izostavljanje slova u pisanju, zamjena slova ili slogova

teškoće u pronalaženju primjerenog značenja riječi

teškoće u razumijevanju teksta

vraćanje na već pročitani red,

zamjene grafički sličnih slova (b-d, b-p, m-n, n-u, a-e, s-z, š-ž, dobar-bodar, bebica-dedica, bili-pili, nema-mene),

zamjene fonetski sličnih slova (d-t, g-k, b-p, z-s, drži-trž, brati-prati, grije-krije),

zamjene slogova (on-no, ej-je, mi-im, do-od),

zamjene riječi – pogađanje (mračni-mačka, dobar-obad),

dodavanje slova i slogova (brada-barada, mrkva-markva, brod-borod),

ponavljanje dijelova riječi (nasmijanini, ramemena),

teškoće pri izražavanju misli u pisanom obliku

zabune u orijentaciji “ lijevo-desno” ili “ gore-dolje”

izostavljanje riječi i cijelih redaka,

teškoće u matematici, vezane uz nizove brojeva ili redoslijed matematičkih operacija

R. D. Davis u svojoj knjizi „Dar disleksije“ (2001.) opisuje sposobnosti koje imaju sve osobe s disleksijom, a to su:

              Vrlo su svjesni okruženja u kojem se nalaze

              Više su radoznali (više od prosjeka)

              Razmišljaju u slikama

              Vrlo su intuitivni i oštroumni

              Razmišljaju i opažaju višedimenzionalno (koristeći sve osjete)

              Misao mogu doživjeti kao stvarnost

              Imaju živahnu maštu

Disleksija stvara naročito velike probleme u školovanju i učenici koji imaju disleksiju trebaju pomoć da bi prevladali teškoće i uspješno se školovali, sukladno svojim sposobnostima i željama. Kako bi osvijestili što je disleksija i kako pružiti podršku osobama s disleksijom, stručna služba škole je prigodno na tu temu uredila pano škole i razgovarala o toj temi s učenicima. Što oni o tome znaju, pogledajte u sljedećem videu:

https://youtu.be/PpT3dwkCXXE

Na taj način se i naša škola uključila u Nacionalnu kampanju za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom "I ja želim čitati!". 



Priloženi dokumenti:
IMG_20221004_121438.jpg (537.02 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Acl2
Undefined aid or aoid
preskoči na navigaciju