Klik na sliku vodi vas u učionicu Pseudodabar, predviđenu za vježbu zadataka za natjecanje Dabar
JUTARNJA SMJENA 1. sat 8:00 – 8:45 DORUČAK (NIŽI RAZREDI) 2. sat 9:00 – 9:45 DORUČAK (VIŠI RAZREDI) 3. sat 10:00 – 10:45 4. sat 10:50 – 11:35 5. sat 11:40 – 12:25 6. sat 12:30 – 13:15 POSLIJEPODNEVNA SMJENA 1. sat 13:30 – 14:15 RUČAK (NIŽI RAZREDI) 2. sat 14:30 – 15:15 RUČAK (VIŠI RAZREDI) 3. sat 15:30 – 16:15 4. sat 16:20 – 17:05 5. sat 17:10 – 17:55 6. sat 18:00 – 18:45 |
Učenici 6.b razreda posjetili su 18. svibnja rodnu kuću vinkovačkog književnika Ivana Kozarca koja je smještena na Krnjašu gdje su imali terensku nastavu u integraciji nastavnih predmeta Povijesti i Hrvatskoga jezika. Nastavu su vodile učiteljica mentorica Povijesti Ivana Velić i učiteljica mentorica Hrvatskoga jezika Ivana Šego. Učenici su s učiteljicama obišli dvorište i kuću koja je podignuta kao spomen kuća Ivana Kozarca, a potom uz spomenik Ivana Kozarca imali aktivnosti iz ta dva nastavna predmeta. foto
Tekst: Ivana Šego
Učenici 6.b razreda posjetili su 18. svibnja rodnu kuću vinkovačkog književnika Ivana Kozarca koja je smještena na Krnjašu gdje su imali terensku nastavu u integraciji nastavnih predmeta Povijesti i Hrvatskoga jezika. Nastavu su vodile učiteljica mentorica Povijesti Ivana Velić i učiteljica mentorica Hrvatskoga jezika Ivana Šego. Učenici su s učiteljicama obišli dvorište i kuću koja je podignuta kao spomen kuća Ivana Kozarca, a potom uz spomenik Ivana Kozarca imali aktivnosti iz ta dva nastavna predmeta.
U obilazak ih je vodila i održala predavanje vlasnica kuće gospođa Katarina Stanić. Imali su prilike vidjeti i čuti kako je Ivan Kozarac živio, gdje je stvarao svoja djela i pogledati zidne panoe na kojima su Ivanove pjesme i životopis kao i osvrti poznatih književnika. Podni dio postava odnosi se na povijest. Prilikom rušenja kuće i izgradnje replike, arheolozi Vinkovačkog muzeja otkrili su nalaze iz vremena: mlađeg kamenog doba (starčevačka kultura), brončanog doba, mlađeg željeznog doba (Kelti) i iz razdoblja Starog Rima; nekoliko grobova i otpadnu jamu. Nalazi su smješteni u Muzeju, a kipar Dejan Duraković osmislio je postav u zemlji koji posjetitelji mogu vidjeti kroz stakleni pod. Učenici su postavljali brojna pitanja, ali i krasnoslovili Ivanove pjesme. Drugi dio terenske nastave izveden je uz spomenik Ivana Kozarca koji je smješten uz Bosut. Bili su podijeljeni u skupine: Krnjaš, Bosut, Cibalae, Sveti Rok, Vašarište. U omotnicama su dobili materijale za rad. Iz Hrvatskog jezika proučavali su Ivanove pjesme, priče i životopis te izradili umne mape. Iz Povijesti su proučavali život i običaje iz vremena Ivana Kozarca te analizirali podatke o pronađenim arheološkim nalazima iz podnice piščeve kuće. Potom su izlagali svoje uratke, a na kraju su imali kviz. Hvale vrijedno je istraživati povijest i njegovati kulturnu baštinu svoga kraja kroz rad na terenu što učenici osobito vole. Vinkovci su neiscrpan izvor informacija i nalaza tako da se svake godine može ostvariti terenska nastava vezana uz određenu temu.